Maof

Sunday
May 19th
Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 
Вчера, 21-го июля на новостном сайте Мигньюз было опубликовано сообщение в котором утверждалось, что лидеры поселенческого движения в Иудее и Самарии призывают общество к активной борьбе с силами армии и арабами, к нападению на армейские джипы, наблюдательные вышки, к прокалыванию шин армейских машин, к забрасыванию камнями арабских автомобилей и к поджогам их полей и садов. В конце сообщения, автор добавил собственный комментарий: "В общем, поселенцев призывают к гражданской войне…"

В сообщении утверждалось, что оно основано на публикации в газете Маарив. По сути же речь шла о двух статьях в Маариве, одной о заседании министерской комиссии по вопросам программы "Размежевание" и другой о листовке, распространённой анонимной радикальной группой, призывающей к активной и разнообразной борьбе с разрушением зданий в еврейских форпостах Иудеи и Самарии. Этот призыв был распространён анонимной радикальной группой, далёкой от признанного руководства жителей Иудеи и Самарии.

Публикация на сайте Мигньюз очевидно лживая, предвзятая и вырвана из контекста. Она приписывает эзотерическую листовку лидерам поселенцев, создавая у читателя впечатление о том, что лидеры жителей Иудеи и Самарии подстрекают идущих за ними против сил безопасности. Нет никаких "лидеров" жителей поселений, призывающих людей атаковать солдат АОИ, прокалывать шины и поджигать арабские поля. Речь идёт о беззастенчивой клевете, призванной нанести ущерб имиджу жителей Иудеи и Самарии, вызвать к ним неприязнь и враждебность, внести разлад между жителями Иудеи и Самарии и другими частями общества. Более того, публикация заметки, сообщающей, что "лидеры поселенцев" призывает людей атаковать солдат АОИ и по сути призывающая к гражданской войне, способна с высокой вероятностью повредить спокойствию общества, внедрить страх и посеять панику.

Поэтому мы обратились к главному редактору сайта Мигньюз адвокату Михаилу Грозецкому с требованием немедленно снять публикацию, опубликовать на видном месте сообщение с разъяснениями допущенных в заметке ошибок, извиниться за нанесённый ущерб перед жителями Иудеи и Самарии и сделать это в самые кратчайшие сроки. В противном случае, мы сообщили, что будем вынуждены начать соответствующие судебные и этические процессы.

Письмо, было направлено сегодня утром. (Благодарность [info]opinion_juris и [info]annadan за составление текста письма).

Ответ пока не получен.

לכבוד: עו"ד מיכאל גריזצקי,

העורך הראשי של אתר http://mignews.com

אתמול, ה-21 ביולי, פורסמה באתר http://mignews.com, אתר חדשות ישראלי בשפה הרוסית, כתבה בה נטען כי מנהיגי ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון קוראים לציבור לנקוט פעולות אקטיביות נגד כוחות צה"ל והאוכלוסייה הערבית, לתקוף סיורים צבאיים ומגדלי תצפית, לנגב צמיגים של כלי רכב צבאיים, ליידות אבנים לעבר כלי רכב של התושבים הערביים ולהצית את שדותיהם וגניהם. בסוף הידיעה הוסיף העורך הערה מטעמו, לאמור "ציבור המתנחלים נקרא למלחמת אזרחים".

על פי הנטען בכתבה, הידיעה התבססה על פרסום בעיתון מעריב. למעשה מדובר בשתי כתבות בעיתון "מעריב", האחת אודות ישיבת וועדת השרים לענייני התנתקות והאחרת אודות כרוז שהופץ על-ידי קבוצת שוליים אנונימית והקורא להתנגדות אקטיבית ורחבת גזרה להריסת מבנים במאחזים היהודיים ביו"ש. הכרוז שפורסם במעריב הופץ על ידי קבוצת שוליים אנונימית, הרחוקה ממנהיגות המקובלת של הציבור היהודי ביו"ש.

הפרסום באתר mignews.com הוא אפוא שקרי, מגמתי ותלוש מן ההקשר. הוא מייחס כרוז אזוטרי למנהיגות המתנחלים, במגמה ליצור רושם אצל הקורא כי מנהיגי הציבור ביהודה ושומרון מסיתים את צאן מרעיתם כנגד כוחות הביטחון. אין שום "מנהיגות" של ציבור המתנחלים הקוראת לציבור לתקוף חיילי צה"ל, לנקב צמיגים ולהצית שדותיהם של הערבים. מדובר בהסתה שלוחת רסן שנועדה לפגוע בתדמיתו של הציבור היהודי ביו"ש, לעורר כלפיו שנאה ועוינות, לעורר מדנים בין ציבור המתיישבים ביו"ש לבין חלקים אחרים של הציבור. יתר על כן, פרסום ידיעה לפיה "מנהיגות המתנחלים" קוראת לציבור לתקוף חיילי צה"ל ולמעשה מסיתה למלחמת אזרחים, עלולה, בדרגת הסתברות גבוהה, להפריע לשלום הציבור ולזורע פחד ובהלה בציבור.

על כן, אבקשך

·         להסיר את המאמר לאלתר

·         לפרסם בהבלטה דומה הודעת תיקון שבה יוסברו הטעויות שנפלו בכתבה ותובא התנצלות מפני ציבור המתישבים שנפגע עקב טעויות אלה

·         אנו מצפים שהתיקונים ייעשו לאלתר, כדי שלא נאלץ לפעול באפיקים המשפטיים והאתיים.


בכבוד רב ובברכה,

 
ראש מרכז מחקר והסברה "מעוף", אלכסנדר ניפומניאשצ'י



מעריב, 21.07.08

 

ראש הממשלה בהתבטאות שנויה במחלוקת על מפוני גוש קטיף

החקלאים שפונו מרצועת עזה

"הם מבטאים את הרשעות והחמדנות של החברה הישראלית," אמר אולמרט על החקלאים שפונו מרצועת עזה ומקבלים פיצויים גבוהים, "זהו שוד של הקופה"
לשכת רה"מ: הוא התייחס רק לאלה שהתחזו לחקלאים

מיה בנגל



    
בדיון של ועדת השרים לעניין ההתנתקות זעם ראש הממשלה על התנהלותם של חלק מהחקלאים שפונו מרצועת עזה ומקבלים פיצויים גבוהים. "הם מבטאים את הרשעות והחמדנות של החברה הישראלית. זוהי שדידה חסרת אחריות," אמר. לדברי לשכת אולמרט, הוא התכוון לקבוצה מסוימת של אנשים שמתחזים לחקלאים בשביל פיצוי.
    
ההתנתקות אמנם התרחשה לפני שלוש שנים, אבל מנהלת סלע עדיין פועלת למתן פיצויים למשפחות. ביום רביעי שעבר יזמה שרת החוץ ציפי לבני דיון בוועדת השרים להתנתקות. ראש הממשלה, העומד בראשה, זימן את השרים החברים ואנשי המנהלת.
    
מה שהסעיר את ראש הממשלה וגרר את התבש טאותו החריפה היה עניין התביעות להגדלת הפיש צויים של מי שהחזיקו במשק חקלאי ביישובים שפוש נו. לפי נתוני המנהלת, המדינה שילמה לכל משפחה חקלאית למעלה מארבעה מיליון שקלים. לפני הפיש צוי היו בגוש קטיף 322 נחלות חקלאיות מאוישות. מתוכן, רק 169 מתוך בעלי הנחלות עסקו בפועל בחש קלאות, אבל גם האחרים דורשים פיצוי כאילו שהיו חקלאים בפועל.
    
כאשר שמע ראש הממשלה כי המנהלת עדיין מקבש לת תלונות ממפונים, וכן כי חברי הכנסת זאב אלקין, עמירה דותן ואורי אריאל הגישו הצעות חוק שמטרתן הגדלת גובה הפיצויים, הוא נרעש. "הם מבטאים את הרשעות והחמדנות של החברה הישראלית. זוהי שדיש דה של הקופה," הפטיר אולמרט. כמה מהנוכחים טעש נו כי זעמו של אולמרט הופנה לשלושת חברי הכנסת, וכן כלפי החקלאים המפונים מגוש קטיף.
    
בלשכת אולמרט ניסו להסביר את ההתבטאות החש ריגה בחריפותה, ואמרו כי במהלך הישיבה הוצגו נתוש נים לגבי קבוצה של אנשים שמעולם לא גידלו גיש דולים חקלאיים וכעת דורשים פיצוי כאילו היו חקש לאים, ועל כך טען ראש הממשלה שהם מנסים להתש עשר על חשבון המדינה.



מעריב, 21.07.08

 

מתפרעים על הגבעות

השיטה החדשה של אנשי יהודה ושומרון למניעת פינוי יישובים: פגיעה ברכוש צה"ל ובפלשתינים

 "
הפינוי יהפוך למערכת של אירועי משנה, והנטל על צה"ל יהיה עצום," נכתב במסמך שהפיצו

מאת רועי שרון



    
המתנחלים ביהודה ושומרון הולכים ומשכללים את שיטותיהם במאבק נגד פינוי המאחזים. לאחרונה החלו "להשיב מלחמה," לפגוע ברכוש צה"ל ובכלי רכב צבאיים ולפגוע בעמדות צה"ל בתוך היישובים - גם אם אלה אינם קשורים ישירות לאותו פינוי. כל זאת, בזמן שהם ממשיכים לגרום נזק לרכוש פלשתיני. מאחורי היוזמה החדשה עומד רעיון אחד - הכוחות יוסטו מזירת הפינוי, ויטפלו במשימות בלתי צפויות.
    
בחודשים האחרונים התרחשו ביהודה ושומרון לא מעט פעולות צבאיות להריסת מבנים בלתי חוקיים במאחזים. מתוך מאבקם הכושל של המתנחלים בכוחות צה"ל, נולדה היוזמה החדשה של אנשי הגבעות.
    
המתנחלים החליטו להרחיב את מעגלי הפעולה מחוץ לזירת הפינוי, והפיצו מסמך חדש בן חמישה עמודים הקובע כי שיטות המאבק המקובלות הפכו חסרות יעילות, ולכן יש להעביר את העימות "מזירה קטנה, לאירוע רחב בו אנו קובעים את מיקום, אופי וזמן המאבק."
     
תחת הכותרת "ערבות הדדית - תג מחיר," מציגים מנסחי המסמך את הסיבות לכישלון, ומפרטים את "הדרך היחידה לגרום למערכת לשקול אם הפינוי שווה את המחיר." 
"
ההמלצות" מיושמות
    
חלק מהמלצות אנשי ההתנחלויות המשמשים כמנהיגי המאבק, יושמו כבר לפני כחודש לאחר הריסת שני מבנים בסמוך ליישובים ברכה ויצהר בשומרון. לאחר הפינוי יצאו צעירים מהאזור, ועל פי החשד הציתו שדות של פלשתינים, יידו אבנים בצמתים הסמוכים וחסמו כבישים לתנועת כלי רכב פלשתיניים. המטרה בפעולות, שהתבצעו לאחר תום הפינוי ואחרי שכוח המשטרה עזב את המקום, היא ליצור מציאות שבה "כל פינוי נהפך למערכת שלמה של אירועי משנה." על פי המסמך, "יציאה משליטה תביא בהכרח את מקבלי ההחלטות לתובנה שלא ניתן לפנות מאחזים בדרך כוחנית."
     
הפינויים החפוזים, המכונים במסמך "שיטת פגע וברח," נחלו הצלחה לאחר שהתקיימו ללא התראה שהספיקה למתנחלים להתאגד וליצור התנגדות משמעותית. המסקנה שעולה בפרק העקרונות של המסמך מציעה לגרור את הכוחות למשימות לא צפויות. "הנטל על הכוחות יהיה עצום," כתבו המתנחלים. "מי שמשמח אותו - שיחזיק שלט, ומי שמעוניין ב'אטרקציות נוספות' גם מצוין," נכתב במסמך.
    
הכותבים מציעים גם להשתלט על קרקעות. "ישנם שודדי אדמות שהשתלטו על אדמות ישראל, וזו הזדמנות להחזיר את החוק על כנו. אם הצבא מפר את האיזון באופן חד צדדי ומגרש משפחות יהודיות, אפשר להמשיך במהלך ולהחזיר את האיזון."
     
דרך פעולה נוספת היא "הפגנה מול גורמים צבאיים - פלוגה וחיילי אבטחה ביישוב, מפקדת חטיבה, ג'יפים על הציר, וכמובן שכל יוזמה נוספת ברוכה."
     
משמעות הדברים היא שגם כוחות צה"ל שאינם קשורים לפינוי עצמו, וכמובן גם פלשתינים, "ייענשו" על ידי פעילי הימין. במסמך מודגש כי "יש לוודא שאהבת ישראל שבנו תדע את הגבולות הנכונים בין הכלי לבין האיש שבכלי."
     
בפרק היתרונות מציינים כי בשיטה החדשה "ההאשמה הפלילית מינורית. אתה שותף לתנועה עממית לא מאורגנת שפעולה נרחבת שלה תביא בסופו של דבר להכרעה